Lielisks veids kā uzsākt savu biznesu

Uzņēmēji savu darbību sāk, vai nu iegādājoties, vai radot jaunu uzņēmumu. Nav noslēpums, ka lielākā daļa jauno uzņēmumu bankrotē pirmā gada laikā. Ir arī trešā iespēja – franšīzes pārņemšana. Tā ir izplatīta uzņēmējdarbības prakse, kurā jūs praktiski investējat uzņēmuma brendā, pretī saņemot dažādus ieguvumus. Piemēram, pārstāvot McDonalds, jūs iegūstat tiesības izmantot brendu (protams, ar ierobežojumiem), pieeju apmācībai, loģistikai un produktiem. Pats svarīgākais, protams, ir tas, ka jūs iegūstat arī biznesa modeli.

Tas nozīmē gan daudz mazākas sākuma izmaksas, gan lielāku iespēju kaut ko iegūt no investēšanas. Savukārt franšīzes īpašnieks saņem naudu par brenda un franšīzes izmantošanu – parasti kādus 10% no ienākumiem. Pazīstamākās franšīzes pasaulē ir Subway, McDonalds, Dunkin’ Donuts un citas. Izmaksas par franšīzes nodibināšanu, protams, ir atkarīgas no franšīzes tipa. Viena no populārākajām franšīzēm Latvijā ir Narvesen.

Veseli 4% darbavietu ASV ir nodrošināti ar franšīžu palīdzību. Tomēr – cik tad īsti efektīvas ir franšīzes? Kā vēsta TVNET, tikai 20% frančīzes uzņēmumu bankrotē pirmo divu gadu laikā. Tā ir iespēja gūt ienākumus, pamatojoties uz stabila brenda panākumiem. Savukārt ASV statistika ir drusku drūmāka. Business Insider vēsta, ka tikai 43% no franšīzēm “izdzīvo” vairāk par 3 gadiem. Protams, skaidrs ir viens – nav jākoncentrējas uz statistiku, bet to, kā uzlabot biznesu un veikt saprātīgas investīcijas.

Post Navigation